مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۱۹ میقات الرضا توسط آستان قدس رضوی احداث شده و دو میقات الرضا(ع) جدید طی چند روز آینده افتتاح می شود.

۲ میقات الرضا(ع) جدید در استان های همجوار افتتاح می شود/بسیج خدمت به زائران

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از موکب‌های استقبال از زائرین علی بن موسی الرضا(ع) در شهرستان قوچان در محل موکب روستای علی زینل در جمع خبرنگاران با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای تسهیل زیارت زائران رضوی، اظهار کرد: این زائرین به قصد زیارت ثامن الحجج (ع) خانه و کاشانه را پای پیاده ترک می‌کنند و می‌آیند و تمام دستگاه‌های اداری پای کار آمده‌اند که نه فقط به زائرین پیاده بلکه به همه زائرین امام رضا (ع) خدمات برسانند.

وی با بیان اینکه دهه آخر صفر دهه خاصی است که مهمان و میزبان را نمی‌توان تشخیص داد، ادامه داد: همه به عشق یک هدف آرمانی که امام رضا (ع) است کار می‌کنند و ما هم که خدمتگذار آستان نورانی امام رضا(ع) هستیم، وظیفه داریم نه تنها در حرم رضوی  بلکه در جای جایی که امکان خدمتگبسیج زاری به زائرین و میهمانان عالی قدر حضرت رضا(ع) وجود دارد در خدمت آنان باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر وجود هماهنگی مناسب بین خراسان‌رضوی و استان‌های همجوار، اظهارکرد: استاندار، فرمانداران، شهرداران و همه دستگاه‌ها در استان در این قضیه بسیج شده‌اند تا زیارت دل نشینی برای زائرین امام رضا (ع) انجام شود و من هم به سهم خودم به عنوان یک طلبه و خدمتگزار آستان امام رضا(ع) از زائرین و دستگاه‌ها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سال آینده شهر زائر مشهد برای ۵ هزار نفر از زائرین و افراد کم درآمد به بهره برداری می‌رسد، گفت: این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال یا اوایل سال اینده قابل بهره برداری خواهد بود.

رئیسی با اشاره به فعالیت آستان قدس رضوی در احداث مجتمع‌هایی برای رفاه حال زائرین در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، تصریح کرد: ۱۹ میقات الرضا توسط آستان قدس رضوی احداث شده و دو میقات الرضا جدید طی چند روز آینده افتتاح خواهد شد و برای احداث مکان‌های جدید مطالعاتی با دستگاه‌های مختلف برای جانمایی در حال انجام بوده و میقات الرضاهایی از مسیر قوچان تا مرز استان گلستان و همچنین تا مرز استان سمنان ایجاد می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.